ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

 ثبت شرکت در ترکیه ثبت شعبه  شرایط و قوانین 2023

با توجه به رشد اقتصادی صعودی کشور ترکیه در سال های اخیر, این کشور را طبق رتبه بندی های بین المللی بین 20 کشور توسعه یافته و صنعتی قرار داده. همچنین از لحاظ موقعیت جغرافیایی به عنوان دروازه ای به سوی سرمایه گذاران و خریداران اروپایی است که این مورد می تواند از لحاظ سودآوری شرکت تازه تاسیس شما حائز اهمیت باشد. از این طریق شما می توانید خدمات و یا کالاهای خود را در قالب محصولات ترک که از اعتبار بالایی برخوردار هستند را در بازارهای ترکیه و بین المللی ارائه کنید.

از یک طرف لحاظ نشدن تحریم های بین المللی اعمال شده علیه ایران از سوی جامعه جهانی توسط ترکیه و نادیده گرفته شدنشان واز سوی دیگر پایین بودن نرخ مالیات بر درآمد در این کشور, دو امر ترغیب کننده برای سرمایه گذاران ایرانی جهت ثبت شرکت در ترکیه است.

وجود بیش از 20 میلیون جوان تحصیلکرده به عنوان نیروی کار ماهر که با توجه به نرخ بیکاری نسبتا بالا, باعث پایین آمدن میزان دستمزد شده که این خود یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت در ترکیه است.

ثبت شرکت و اقامت ترکیه

جهت شروع روند اداری ثبت شرکت, هیچ نیازی به داشتن اقامت کشور ترکیه نمی باشد. با ثبت شرکت در ترکیه, اقامت موقت یک ساله و قابل تمدید برای تمامی شرکا صادر می شود که پس از 5 سال تجارت و اقامت مداوم در این کشور, اقامت موقت به اقامت دائم تبدیل می شود.

ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی ترکیه

اجازه افتتاح حساب بانکی در تمامی بانک های معتبر ترکیه از همان بدو تاسیس شرکت داده می شود که با ثابت کردن سودآوری شرکت تاسیس شده, می توانید پس از یک سال کارت اعتباری(کردیت کارت) دریافت کنید. با استفاده از این کارت ها می توانید از ازتمامی تسهیلات و وام های بانک های کشور ترکیه که با کمترین نرخ بهره و کمترین زمان به مشتریان ارائه می شوند بهرهمند شوید.

ثبت شرکت ترکیه

ثبت شرکت و استخدام کارمند

خبر خوب اینکه در چیدمان شرکا هیچ اجباری به وجود یک سرمایه گذار تورک به عنوان شریک وجود ندارد. همچنین استخدام کارمند تورک در سال اول تاسیس شرکت نیز اجباری نبوده و فقط باید یک حسابدار رسمی(مشاور مالی) را معرفی کنید.

 

انواع شرکت

انواع مختلف شرکت در ترکیه وجود دارد که شما می توانید با توجه به اهداف و منابع در دست, نسبت به ثبت یکی از آنها اقدام کنید. نکته مثبت اینکه, دولت ترکیه تمامی حقوق لحاظ شده جهت ثبت شرکت را برای شهروندان تورک و اتباع خارجی به صورت یکسان و برابر تنظیم و اجرایی کرده است. بنابراین, این امر جلوی هر گونه تبعیض را گرفته و محیطی آرام و آزادی را جهت تجارت فراهم کرده است.

شرکت سهامی

این نوع از شرکت ها به دو دسته, شرکت سهامی خاص و عام تقسیم می شوند. در شرکت های سهامی خاص, تعداد شرکا بین 5 تا 250 نفر می باشد و حداقل سرمایه 2هزار و 800 دلار است. در شرکت های سهامی عام محدودیتی در تعداد شرکا وجود ندارد.

شرکت با مسئولیت محدود

تعداد شرکا در این نوع از شرکت ها بین 1 تا 55 نفر و حداقل سرمایه اولیه مبلغی معادل 2 هزار و 100 دلار آمریکا است. سود و زیان شرکت نسبت به میزان سهم شرکا تقسیم میشود.

شرکت های تضامنی

تعداد شرکا حداقل 2 نفر است که قرارداد بین طرفین در دفترخانه های رسمی ترکیه تنظیم و ثبت می شود. نکته مهم در این نوع از شرکت ها, مسئول بودن تمامی شرکا در قبال بدهی های شرکت است. بدین ترتیب که, در صورت عدم توانایی دیگر شرکا در پرداخت بدهی های شرکت, بقیه سهامداران باید تمامی بدهی باقی مانده را پرداخت کنند.

شرکت های مختلط, تعاونی و موسسات مالی(صرافی) از دیگر ساختارهایی هستند که با در نظر گرفتن اهدافتان میتوانید در ترکیه نسبت به ثبت آنها اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در ترکیه

  1. جمع آوری مدارک شخصی شرکا
  2. تدوین اساس نامه (زمینه فعالیت)
  3. دریافت شماره مالیاتی از اداره دارایی
  4. مشخص کردن آدرس و محل شرکت
  5. تعیین مدیر یا مدیران
  6. تکمیل کردن فرم های ثبت شرکت
  7. ثبت شرکت در اتاق بازرگانی
  8. انتشار آگهی در روزنامه رسمی
  9. اخذ کارت بازرگانی
  10. افتتاح حساب بانکی
  11. معرفی مشاور مالی و یا حسابدار رسمی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر
فرم درخواست مشاوره
نظرات (0)
دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مطالب مرتبط

معرفی دانشگاه های خصوصی ترکیه

دانشگاههای خصوصی کشور ترکیه (Özel üniversiteler ) بر خلاف دانشگاههای دولتی ترکیه (Devlet Üniversiteleri ) تحت حمایت و مدیریت نهادهای خصوصی کشور ترکیه می باشند ، توجه داشته باشید دانشگاههای خصوصی کشور ترکیه دارای رنکینگ بالا و اعتبار جهانی بوده و شهریه بالای این دانشگاهها نسبت به دانشگاههای دولتی ترکیه دلیل بر ضعف و پایینتر بودن نسبت به دانشگاههای دولتی ترکیه نمی باشد ، بطور مثال دانشگاه خصوصی کوچ (Koç Üniversitesi  ) یکی از معتبرترین دانشگاههای خصوصی ترکیه هر ساله در رنکینگهای جهانی بین دانشگاه های ترکیه دارای بالاترین رتبه ها می باشد .

جغرافیای ترکیه

کشور ترکیه دارای انواع مختلف اقلیم آب و هوایی هست که به 7 اقلیم تقسیم می شود. این ویژگی ها تنها منحصر به آب و هوا نبوده و آداب و فرهنگ , سبک زندگی,تجارت, کشاورزی و حتی لهجه و گویش ساکنین این مناطق به طور قابل توجهی از یکدیگر متمایز است.

مشاوره رایگان